Великобурлуцька громада
Харківська область, Куп’янський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Нововведення щодо діяльності колекторських компаній при врегулюванні простроченої заборгованості.

Дата: 13.05.2021 15:50
Кількість переглядів: 236

 

З 14.07.2021 року вводяться в дію норми Закону України «Про споживче кредитування» якими регламентовано дії колекторських компаній для врегулювання простроченої заборгованості.

До укладення договору про споживчий кредит кредитодавець надає споживачу інформацію про право кредитодавця та/або нового кредитора залучати до врегулювання простроченої заборгованості колекторську компанію.

Так, кредитодавець, який відступив право вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору або залучив колекторську компанію до врегулювання простроченої заборгованості, зобов’язаний протягом 10 робочих днів повідомити споживача про такий факт, надати інформацію про нового кредитора або колекторську компанію (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження, інформацію для здійснення зв’язку - номер телефону, адресу, адресу електронної пошти).

Законом визначено вимоги щодо етичної поведінки при взаємодії із споживачами, що передбачають:

1)телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі. Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що особа,  не заперечує та попередньо надала згоду  під час телефонної розмови або окрему письмову згоду, в тому числі щодо місця і часу зустрічі;

2) надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації, у тому числі шляхом використання програмного забезпечення або технологій;

3) надсилання поштових відправлень із позначкою "Вручити особисто" за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи.

            Під час першої взаємодії кредитодавець, новий кредитор, колекторська компанія зобов’язані повідомити:

1)повне найменування кредитора (у разі якщо взаємодію здійснює новий кредитор або колекторська компанія), своє повне найменування, номер телефону для здійснення зв’язку та адресу (електронну або поштову) для листування;

2) прізвище, власне ім’я, по батькові;

3) правову підставу взаємодії;

4) розмір простроченої заборгованості (розмір кредиту, проценти за користування кредитом, розмір комісії та інших платежів, пов’язаних з отриманням, обслуговуванням і поверненням кредиту), розмір неустойки та інших платежів, що стягуються при невиконанні зобов’язання за договором про споживчий кредит або відповідно до закону.

Кредитодавець, новий кредитор, колекторська компанія зобов’язані здійснювати фіксування кожної безпосередньої взаємодії із споживачем, за допомогою відео- та/або звукозаписувального технічного засобу,  попередньо попередивши про таке фіксування. Дані повинні зберігатися протягом трьох років після такої взаємодії.

Зверніть увагу, що  забороняється здійснювати обробку персональних даних третіх осіб, у тому числі близьких осіб споживача, які не надали згоди на обробку їхніх даних. Забороняється  здійснювати обробку персональних даних  щодо графіка роботи, місця та часу відпочинку, поїздок у межах та за межі України, місця та часу зустрічі з рідними, друзями та іншими особами, інформації, розміщеної в соціальних мережах, стану здоров’я, політичних поглядів та релігійних переконань, членства у партіях та громадських об’єднаннях, фото та відеоматеріалів.

            Забороняється здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію; використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні (неправомірні) дії. Забороняється вводити в оману щодо розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, у разі невиконання умов договору, передачі питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування.

Колекторській компанії заборонено з власної ініціативи взаємодіяти:  у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні; більше двох разів на добу, крім випадків додаткової взаємодії за ініціативою споживача.

Заборонено:

- приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення, про поштову адресу або адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;

- використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону протягом більше 30 хвилин на добу; 

- використовувати на конвертах або повідомленнях, що надсилаються зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу, розміщувати відомості, що прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості, використовувати написи "виконавчий документ", "рішення про стягнення", "повідомлення про виселення" тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;

 - будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача;

-вимагати від споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, а також його роботодавця та/або інших осіб прийняти на себе зобов’язання щодо простроченої заборгованості;

- вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації або погрожувати вчиненням таких дій;

- вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;

- за власною ініціативою будь-яким чином взаємодіяти із споживачем або його близькими особами, якщо споживач письмово повідомив, що його інтереси при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його представник;

- проводити особисті зустрічі без попереднього погодження;

- будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного споживачем договору з особами, які не надали згоди на таку взаємодію.

Важливо: якщо під час першої взаємодії колекторської компанії з третьою особою (персональні дані якої передані колекторській компанії споживачем) така особа висловила заборону на здійснення обробки її персональних даних, колекторська компанія зобов’язана негайно припинити здійснення такої обробки.

Пам’ятайте щодо неправомірних дій колекторів, Ви можете звернутися до Національного банку України шляхом: заповнення онлайн-форми за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals; надіслання звернення на електронну пошту: nbu@bank.gov.ua;  здійснення дзвінка на номер контакт-центру: 0 800 505 240; надіслання письмового звернення на адресу:  вул. Інститутська, 11-б, м. Київ, 01601. У випадку неправомірних дій, які містять ознаки злочину, Ви можете звернутися до відділення поліції.

За безоплатною правовою допомогою маєте можливість звернутися до відділу «Великобурлуцьке бюро правової допомоги» за адресою: смт Великий Бурлук, вул.Транспортна, 5-б, телефон (05752) 54181.

Всеукраїнська гаряча телефонна лінія – 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно з мобільних та стаціонарних телефонів в межах України).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора